1. Identifikační číslo:
— neuvedeno —
2. Kód:
— neuvedeno —
3. Pojmenování (název) životní situace:
Oznámení o pokračování v provozování přerušené živnosti
4. Základní informace k životní situaci:
Pokračování v provozování živnosti před uplynutím doby, na kterou bylo provozování živnosti přerušeno, je podnikatel povinen předem písemně oznámit živnostenskému úřadu. V provozování živnosti je možno pokračovat nejdříve dnem doručení oznámení o pokračování v provozování živnosti živnostenskému úřadu nebo pozdějším datem uvedeným v oznámení.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.):
Podnikatel – fyzická osoba, právnická osoba; případně pověřená osoba, zmocněnec.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace:
Živnostenský úřad na základě oznámení podnikatele o pokračování v provozování živnosti zapíše tyto skutečnosti do živnostenského rejstříku a o provedeném zápise informuje podnikatele.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace:
- Oznámením učiněným osobně nebo prostřednictvím zmocněnce na kterémkoli obecním živnostenském úřadě, včetně úřadu městské části Praha 20 – odbor živnostenský a občanskosprávních agend.
- Písemným oznámením zaslaným kterémukoli živnostenskému úřadu. K oznámení je možné použít formulář změnový list, které je přílohou jednotného registračního formuláře.
- Písemným podáním učiněným na kterémkoliv kontaktním místě veřejné správy (CzechPOINT).
- Elektronickým oznámením se zaručeným elektronickým podpisem adresovaným elektronickou poštou kterémukoli obecnímu živnostenskému úřadu.
- Elektronicky prostřednictvím informačního systému datových schránek nebo prostřednictvím portálu občana.
8. Na které instituci životní situaci řešit:
- Na kterémkoli živnostenském úřadě – centrálním registračním místě (CRM)
- Na kterémkoli kontaktním místě veřejné správy (CzechPOINT)
- Na Úřadu městské části Praha 20 – odboru živnostenském a občanskosprávním
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit:
- Na kterémkoli živnostenském úřadě – centrálním registračním místě (CRM)
- Na kterémkoli kontaktním místě veřejné správy (CzechPOINT)
- Na Úřadu městské části Praha 20 – odboru živnostenském a občanskosprávním
Na Úřadu městské části Praha 20 řeší agendu odbor živnostenský a občanskosprávních agend, který má úřední hodiny následovně:
pondělí | 8:00 – 12:00 | 13:00 – 18:00 |
středa | 8:00 – 12:00 | 13:00 – 18:00 |
pátek | 8:00 – 11:00 |
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou:
- Fyzická osoba: oznámení (je možné vyplnit jej na místě s referentem živnostenského úřadu) a průkaz totožnosti.
- Právnická osoba: oznámení (je možné vyplnit jej na místě s referentem živnostenského úřadu) a průkaz totožnosti jednatele.
- Pověřená osoba: oznámení (je možné vyplnit jej na místě s referentem živnostenského úřadu), plná moc (nemusí být úředně ověřená) a průkaz totožnosti zmocněné osoby.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici:
Povinný formulář není nepředepsán, oznámení je možno učinit i neformální formou. Lze využít Jednotný registrační formulář (JRF) – Změnový list. Potřebné formuláře naleznete na webových stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu. Formuláře jsou k dispozici také na odboru živnostenském a občanskosprávních agend ÚMČ Praha 20.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit:
Nepodléhá správnímu poplatku.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení:
Živnostenský úřad na základě oznámení podnikatele o pokračování v provozování živnosti zapíše tyto skutečnosti do živnostenského rejstříku do 5 pracovních dnů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace:
— neuvedeno —
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány:
— neuvedeno —
16. Elektronická služba, kterou lze využít:
- Informační systém datových schránek pro zaslání oznámení o přerušení živnostenského podnikání.
- Elektronická pošta, oznámení musí být opatřeno zaručeným elektronickým podpisem.
- Jednotný registrační formulář (JRF) na webových stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu.
Při osobní návštěvě odboru živnostenského a občanskosprávních agend ÚMČ Praha 20 není nutno vyplňovat Jednotný registrační formulář, bude zpracován elektronicky referentem.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje:
Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon) ve znění pozdějších předpisů (§ 31, odst. 12, 13)
18. Jaké jsou související předpisy:
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují:
— neuvedeno —
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností:
Právnická osoba jako podnikatel nebo podnikající fyzická osoba se dopustí správního deliktu tím, že neoznámí živnostenskému úřadu pokračování v provozování živnosti podle § 31 odst. 12 živnostenského zákona. Za tento správní delikt se uloží pokuta do 10.000 Kč.
21.Nejčastější dotazy:
- Musím pokračování v provozování živnosti hlásit živnostenskému úřadu? Ano, tuto povinnost máte. Oznámení o pokračování v provozování živnosti před uplynutím doby, na kterou bylo provozování živnosti přerušeno, je třeba oznámit živnostenskému úřadu písemně a předem.
22. Další informace:
Prostřednictvím Jednotného registračního formuláře (JRF) lze zároveň s oznámením o pokračování v provozování živnosti učinit oznámení ve vztahu k České správě sociálního zabezpečení, zdravotní pojišťovně a příslušnému správci daně (formulář MF).
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě:
Stránky Ministerstva průmyslu a obchodu
24. Související životní situace a návody, jak je řešit:
— neuvedeno —
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
odbor živnostenský a občanskosprávních agend ÚMČ Praha 20
26. Kontaktní osoba:
Ing. Milan Hejkrlík
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
01. 01. 2019
28. Popis byl naposledy aktualizován:
09. 07. 2019
29. Datum konce platnosti popisu:
— neuvedeno —
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace:
— neuvedeno —