1. Identifikační číslo:
— neuvedeno —
2. Kód:
— neuvedeno —
3. Pojmenování (název) životní situace:
Výpis z živnostenského rejstříku (žádost o výpis z živnostenského rejstříku)
4. Základní informace k životní situaci:
Živnostenský rejstřík je informačním systémem veřejné správy vedeným v elektronické podobě, ve kterém jsou evidovány příslušné údaje, které se do tohoto rejstříku zapisují dle živnostenského zákona (§ 60 odst. 2) a údaje statistického a evidenčního charakteru související s provozováním živnosti. Za tím účelem jsou přebírány informace a údaje z jiných informačních systémů a registrů. Správcem živnostenského rejstříku je Živnostenský úřad České republiky a jeho provozovateli jsou krajské živnostenské úřady a obecní živnostenské úřady v zákonem stanoveném příslušném rozsahu. Výpis z živnostenského rejstříku slouží jako úřední doklad k prokázání, že určitý subjekt má nebo měl živnostenské oprávnění nebo jiných skutečností týkajících se určitého subjektu, zapsaných v živnostenském rejstříku, popř. jako potvrzení o tom, že v rejstříku určitý zápis není.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.):
Fyzická osoba, právnická osoba; případně pověřená osoba, zmocněnec.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace:
Výpis z živnostenského rejstříku vydá na žádost obecní živnostenský úřad v listinné nebo elektronické podobě. Výpis z veřejné části živnostenského rejstříku vydává též Ministerstvo průmyslu a obchodu prostřednictvím aplikace na stránce www.rzp.cz.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace:
Podáním písemné žádosti o výpis na kterémkoli živnostenském úřadě – centrálním registračním místě (CRM) osobně nebo v zastoupení, elektronicky (zaručený el. podpis), prostřednictvím datových schránek. Elektronicky podepsaný výpis z veřejné části živnostenského rejstříku lze též získat ze stránek www.rzp.cz.
8. Na které instituci životní situaci řešit:
- Na kterémkoli živnostenském úřadě – centrálním registračním místě (CRM)
- Na kterémkoli kontaktním místě veřejné správy (CzechPOINT)
- Na Úřadu městské části Praha 20 – odboru živnostenském a občanskosprávních agend
- Elektronicky na stránkách www.rzp.cz nebo prostřednictvím portálu občana
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit:
- Na kterémkoli živnostenském úřadě – centrálním registračním místě (CRM)
- Na kterémkoli kontaktním místě veřejné správy (CzechPOINT)
- Na Úřadu městské části Praha 20 – odboru živnostenském a občanskosprávních agend
Na Úřadu městské části Praha 20 řeší agendu odbor živnostenský a občanskosprávních agend, který má úřední hodiny následovně:
pondělí | 8:00 – 12:00 | 13:00 – 18:00 |
středa | 8:00 – 12:00 | 13:00 – 18:00 |
pátek | 8:00 – 11:00 |
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou:
Písemná žádost – vyplněný formulář, doklad totožnosti, příp. doklady o právním zájmu žadatele (pokud žádá o výpis i z neveřejné části živnostenského rejstříku), příp. plná moc k zastupování (úřední ověření se nevyžaduje).
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici:
Formulář není předepsán.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit:
Vydání úplného nebo částečného výpisu z živnostenského rejstříku na žádost – 20 Kč za každou i započatou stránku. Poplatek je splatný před vydáním výpisu, platba se provádí v pokladně ÚMČ Praha 20 v hotovosti nebo platební kartou. Jiný způsob platby (např. převodem z bankovního účtu) je možno domluvit s referentem odboru živnostenského a občanskosprávních agend ÚMČ Praha 20.
V případě vydání výpisu z veřejné části živnostenského rejstříku na kontaktním místě veřejné správy (CzechPOINT) jako výpisu z informačního systému veřejné správy se vybírá správní poplatek 100 Kč za první a 50 Kč za každou následující stránku.
Bez správního poplatku se vydávají elektronicky podepsaný výpis na stránkách www.rzp.cz nebo prostřednictvím portálu občanu.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení:
Do 5 dnů. Na kontaktním místě veřejné správy (CzechPOINT) na počkání.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace:
— neuvedeno —
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány:
— neuvedeno —
16. Elektronická služba, kterou lze využít:
Žádost zaslaná elektronicky podepsaná zaručeným elektronickým podpisem nebo prostřednictvím informačního systému datových schránek. Elektronicky podepsaný výpis z veřejné části živnostenského rejstříku lze též získat ze stránek www.rzp.cz nebo prostřednictvím portálu občana.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje:
Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů (§ 60)
18. Jaké jsou související předpisy:
Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují:
— neuvedeno —
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností:
— neuvedeno —
21. Nejčastější dotazy:
— neuvedeno —
22. Další informace:
— neuvedeno —
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě:
Sbírka zákonů ČR; stránky Ministerstva průmyslu a obchodu.
24. Související životní situace a návody, jak je řešit:
— neuvedeno —
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
odbor živnostenský a občanskosprávních agend ÚMČ Praha 20
26. Kontaktní osoba:
Ing. Milan Hejkrlík
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
01. 01. 2019
28. Popis byl naposledy aktualizován:
09. 07. 2019
29. Datum konce platnosti popisu:
— neuvedeno —
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace:
— neuvedeno —